Tweede week in Kenia

20 mei 2017 - Nairobi, Kenia

Het eerste weekend is lekker rustig geweest. Zaterdag lekker uitgeslapen en in de ochtend gerommeld. Met de lunch zijn we gaan picknicken bij de dam waar het bedrijf water op slaat. Dit was echt heel gezellig. Ik ging samen met mijn huishoudster, de huishoudster van Jacques, haar zoon en een vriendje daarvan. We hebben lekker lasagne gegeten en zijn daarna nog een stuk om de dam gaan lopen. Dit gaf hele mooie uitzichten. In de middag na terugkomst een leuk gesprek gehad met mijn huishuidster Hawa. Ik ben meer te weten gekomen over het leven hier en het land. Na het avond eten weer op tijd naar bed. Zondag ook weer lekker uitgeslapen en de hele dag niks gedaan. Een tijdschrift gelezen, film gekeken en lekker buiten gezeten. Aan het einde van de dag merkte ik wel dat ik me een beetje verveelde en alleen voelde. Dus na het avond eten maar gelijk naar bed want de volgende dag ging de wekker weer vroeg. Maandag voor de lunch heb ik aan school gewerkt en in de middag had ik een vergadering waarin we de werkprocessen gingen doornemen. Ik verstond de mensen al iets beter en ben weer meer te weten gekomen over hoe het proces in elkaar zit. Dinsdag nog een vergadering gehad en woensdag alles uitgewerkt. Donderdag ben ik mee geweest naar de kassen om meer uitleg te krijgen in het Nederlands. Wel merk ik deze week dat mijn lichaam heel erg moe was. Een ochtend over de farm en in de kassen lopen was echt een hele opgave.

Deze week was er ook weer een gast in huis. Een Nederlander waar je dus al snel een leuk gesprek mee hebt.

Vrijdag had ik weer een vergadering en daarna alles uitgewerkt. Ook waren er 3 mannen uit het Westland die de stekjes van Dümmen kopen en kwamen kijken hoe het er bij stond. Met de lunch kwamen ze in het gasthuis eten dus het was een drukke bedoening maar wel heel erg gezellig. Om 5 uur ben ik samen met Willem (een andere Nederlander op de farm) naar Nairobi vertrokken om wat leuk dingen in de stad te gaan bezoeken.

1. Monica:
    Fijn weer van je te horen Inge! Succes, xx
  2. Monica:
    Fijn weer van je te horen Inge! Succes, xx
  3. Margot Arts:
    20 mei 2017
    Klinkt goed Inge, leuk dat er elke keer mensen langs komen en ook nog nederlanders. Dan is het voor jou ook niet zo saai.
    Nou maak er weer een mooie week van en geniet nu nog even van je weekend groetjes uit Delft.
  4. Opa Oma:
    21 mei 2017
    We hebben je verslag weer met veel plezier gelezen en ook de foto van je moeder gezien wat een mooie natuur.Geniet van de mooie dingen lieverd een dikke knuffel van ons Opa Oma.
  5. Lilian:
    21 mei 2017
    Jeetje Inge, lees je blog nu voor het eerst. Alles nieuw en anders voor je. Helemaal in je uppie. De eerste paar weken stage in Nederland zijn altijd al lastig. Laat staan daar waar jij zit......en je doet het allemaal maar. Super trots op je! Hou vol! Je leert snel en wat je meemaakt is uniek en mooi om te lezen. Veel liefs Lilian X!
  6. Michel Boer:
    21 mei 2017
    Prachtige plaatjes, Inge. We denken aan je. We zien uit naar je nieuwe belevenissen. Fijne week!
    Mies & z'n meiden.
  7. Tante Sannie:
    23 mei 2017
    Hè Inge leuk om weer wat van je te horen. Fijn om te weten dat je je draai een beetje gevonden hebt. Ik moet best vaak aan je denken mop. Bezoek uit Nederland is altijd leuk. Prachtige foto's. Groetjes xx
  8. Oma:
    25 mei 2017
    Fijn weer je leuke verslag te lezen Ik kijk uit naar de volgende,Dan een olifanten of giraffen verhaal?Het gaat gelukkig wat beter en de volgende week komt een hele lieve nederlander/?Succes groetjes Omaxxx
  9. Nicolle Drost:
    29 mei 2017
    Ha Inge,
    Oei wat mis ik Afrika, dank je wel voor je mooie verhalen!
    En de foto's!
    Knap Inge wat je allemaal beleeft!!
    Ik lees graag mee
    Groets
    Nicolle
  10. Frans:
    31 mei 2017
    Hoi Inge, Op een of ander wijze had ik na d eerste week geen seintje meer gekregen dat je nieuwe verslagen hebt geupload. Dus ik ben weer aan het lezen en mooie foto's! ziet er gaaf uit. Lees ook dat het af en toe pittig is, dat snap ik. Leer je wel jezelf kennen, dat mag ik zeggen; ben leraar:)