Vijfde week in Kenia

9 juni 2017 - Embu, Kenia

Zondag bijgekomen van een super paar dagen. In de ochtend lekker gerommeld en toen Mary (de vrouw van Jacques) thuis kwam hoorde ik dat er vrienden zouden komen eten. Er moest nog veel gekookt worden dus ben ik gaan helpen. De vrienden die zouden komen had ik al een keer eerder ontmoet bij de kerk in het eerste weekend. We hebben heerlijk gegeten en daarna leuke gesprekken gehad. Ze gingen uiteindelijk pas om 7 uur weg, maar het was wel heel gezellig.

Maandag op de farm was het boomplantdag. Om 3 uur moesten we verzamelen bij het social gebouw op het kamp en kregen uitleg over hoe en wat. We werden in groepen ingedeeld en kregen een plek aangewezen. Kuilen graven en de boompje planten. Het was best grappig.

Deze week was het erg druk op kantoor omdat er vanaf woensdag een 3 dagen durende beurs in Nairobi was waar veel mensen heen waren, dus heb veel kunnen doen en de HR goed kunnen helpen.

De meiden van de HR kennen heel veel mensen op de farm. Zo weten ze dus ook waar de handeltjes lopen. Het gaat dan om eten. Donderdag kwam er weer iemand met bananen en van vorige week wist ik dat er ook iemand chapati verkoopt. Dit zijn een soort pannenkoekjes. Heel lekker. Ik vroeg of die meneer ook nog ging komen. Ze belde hem en na 10 minuutjes hadden we verse warme chapati. En het leuke is nog dat het heel goedkoop is. Omgerekend naar euro is het ongeveer 10 cent.

Morgen ochtend vertrek ik weer naar Nairobi. Zaterdag ga ik naar de Maasai market voor souvenirs en zondag rijden de kinderen van Jacques een kampioenschap motorcross.

Week 5 is al weer voorbij en ben over de helft. Wat gaat de tijd toch snel.

1. Margot Arts:
    9 juni 2017
    Klinkt goed Inge, je hebt je draai gevonden.
    Top. Gezellig weekend.
  2. Annemieke:
    9 juni 2017
    Ha Inge, wat leuk om al je mooi beschreven avonturen te lezen naast alle ontwikkelingen in je stage. Goed bezig zeg, genietse! Groet Annemieke
  3. Monica:
    9 juni 2017
    Ik merk dat het je steeds gemakkelijker afgaat daar, wat fijn Inge! Blij met weer een verhaal! Xx
  4. Nicolle Drost:
    11 juni 2017
    Ha Inge, klinkt gaaf Chapati! Ik ga het recept eens opzoeken. Fijn dat je zo goed contact hebt in Kenia! Geniet ervan Ing! Kom je toe aan je stageopdrachten?
    Boomplantdag wat een gaaf initiatief! Zo gaan we de ontbossing tegen!!
    Groet vanuit een zonnig tuintje in Woerden
    Nicolle
  5. Opa Oma:
    11 juni 2017
    Hoi Inge!Het is weer een mooi en indrukwekkend verslag we hebben weer genoten.Fijn dat je je meer thuis gaat voelen.We wensen je nog vier mooie weken.Dikke knuffel.
  6. Michel Boer:
    Hey Inge.
    Je hebt een spannende eerste helft gespeeld. Fijn dat je pa er was in de rust. Nu nog ff knallen & genieten in de tweede helft!
    Veel plezier!
  7. Inge de Vreeze:
    13 juni 2017
    Hoi Nicolle, Chapati kan je zeker zelf maken. Het is heel makkelijk. Tussen het werk door kom ik zeker aan mijn opdracht toe. In de eerste paar weken heb ik er veel aan gewerkt en deze week help mijn stagebegeleider mij waar ik ben vastgelopen. Groetjes Inge
  8. Oma:
    16 juni 2017
    Dag Inge ,Alweer twee weken voorbij.Wat een prachtig avonduur dat je meemaakt.Nog even en je staat weer op Schiphol.Je kunt w.s wel een boek schrijven.Ik moet je ook groeten van Wijnand .Hij vind je een kanjer.De laatste loodjes nog met veel succes En je kunt je koffer pakken .Groetjes oma xxx