Achtste week in Kenia

1 juli 2017 - Embu, Kenia

De een na laatste week is al weer voorbij. De tijd gaat heel hard en vind het aan de ene kant jammer dat ik weer weg ga, maar aan de andere kant wil ik ook best graag naar huis. De mensen die ik heb leren kennen voel als familie dus het is raar om te weten dat ik hun achter ga laten.

Afgelopen week was heel leuk. Maandag was nog een extra dag weekend wat niet heel verkeerd was. Lekker uitgerust en gerommeld.

Zoals ik al verteld had ben ik mee gaan lopen bij de planning. Bij deze afdeling werken 3 mannen en Willem is hier de leidinggevende van. Dinsdag begonnen en iedereen is altijd heel blij als ik in hun afdeling kom meewerken. Deze keer dus ook. Ze hebben elke dag vaste werkzaamheden die ze elke week weer opnieuw doen. In de ochtend veel uitleg gekregen en meegeholpen om informatie in het systeem te zetten. Omdat ze het niet heel druk hebben was er ook veel tijd om te kletsen. Ze willen alles over Nederland weten en zijn af en toe verbaasd over de verschillen tussen de 2 landen. In de afdeling merk ik ook weer dat er heel veel word gelachen. In de middag ben ik nog even gaan helpen bij de HR omdat het vrijdag niet was afgekomen.

De rest van de week heel veel geleerd en veel in de kassen geweest. Het was leuk en interessant om te zien hoe belangrijk deze afdeling is. Ook heb ik mijn schoolopdrachten kunnen afronden. Het werken met de jongens van planning was heel gezellig. Heel veel gelachen en ze vonden het heel leuk om Nederlands te leren en dit was echt hilarisch hoe ze de woorden uitspreken.

Dit weekend heerlijk uitrusten voor de laatste week. Morgen komt er een andere stagiair uit Nederland dus dat zal best gezellig worden.

Volgende week is dan toch echt de laatste week en zal ik nog mee gaan lopen bij de export.

1. Monica:
    1 juli 2017
    Wow Inge, je bent bijna bij de finish! Wat heb je veel meegemaakt, geleerd en gezien. Succes de laatste ronde, xx
  2. Michel Boer:
    1 juli 2017
    Ha Inge. De eindstreep komt in zicht. Veel plezier nog de laatste dagen!
  3. Tante Sannie:
    2 juli 2017
    Jeete Inge wat gaat de tijd snel. Altijd leuk om elke week weer jouw belevenissen te lezen. Maak er nog 2 leuke weken van komende tijd maar jou kennende gaat dat zeker wel lukken. Geniet er nog van mop. Groetjes xx
  4. Marjon:
    2 juli 2017
    Hoi Inge, wat vliegt de tijd. Zo te lezen ga je de mensen straks echt missen als je weer naar huis gaat en ik denk dat dat andersom ook het geval zal zijn. Dapper van je dat je zo'n stage aan durfde te gaan. Nog een weekje en dan ben je weer thuis. Gezellig hoor. Nog veel plezier deze week en tot gauw.
  5. Oma:
    3 juli 2017
    Nog 1 week en dan naar huis .Maak er een onvergetelijk afscheid van .Goeie reis en tot ziens.Groetjes Oma xxx
  6. Opa Oma:
    4 juli 2017
    Hallo Inge ,we zijn wat laat met reageren maar zijn het weekend in Bergen op Zoom geweest .Hadden daar een Bruiloft van Peter Rokven het was erg leuk.Ja meid het zit er bijna op ,we wensen je nog hele fijne dagen.Liefs.
  7. Monica:
    6 juli 2017
    Van tante Netty: wat heb ik genoten van al je verslagen. Dat zal ik gaan missen. Maar ik vind dat je je er dapper doorheen hebt geslagen. Je bent een kanjer, xx tante Netty
  8. Annemieke:
    7 juli 2017
    Hoi Inge, jeetje wat zijn we trots op jou dat je dit aangedurfd hebt met een bijzondere stage en levenservaring die je hebt opgedaan in je eentje, en wat heb je het goed gedaan! Geweldig!! Groet Annemieke
  9. Nicolle Drost:
    7 juli 2017
    Ha Inge, wat zal je Kenia missen en wat neem je hoop prachtige ervaringen nmee terug!
    Je bent een super woman!!
    We zien elkaar in het nieuwe gebouw!
    groets
    Nicolle