Zevende week in Kenia

25 juni 2017 - Embu, Kenia

Deze week het verslag iets later omdat ik gister een dagje weg was, maar daar vertel ik strak over. Nu eerst de afgelopen week.

Vorig weekend weer heerlijke dagen gehad. Zaterdag eerst uitgeslapen (voor zover dat lukt vanwege het vroege ritme) en heerlijk zelf mijn ontbijt gemaakt. Hawa mijn huishoudster heeft ontslag genomen en moest haar vrije dagen op gaan maken. Dus ik was heerlijk alleen. Het is best lekker om na 6 weken weer je eigen ontbijt te maken en de afwas te doen. Om 11 uur had ik afgesproken met Brigitte (huishoudster van Jacques) om te gaan leren chapati’s maken. Dit was echt heel gezellig en daarna hebben we ook nog een soort Keniaanse oliebollen gemaakt. Heel slecht maar zo lekker. Ik heb alle stappen opgeschreven zodat ik het thuis ook kan gaan maken. Om half 4 waren we pas klaar en heb nog even heerlijk buiten gezeten. Op tijd naar bed en zondag weer uitgeslapen. Vandaag was het ook Vaderdag en na het ontbijt via skype de cadeautjes gegeven. Verder niet veel gedaan. Heerlijk in de zon gezeten en bijgekomen. Op tijd naar bed want maandag ging de wekker weer vroeg.

Deze week was de laatste week dat ik bij de HR afdeling zou gaan werken. Daar ben ik best blij mee want het word wel een beetje saai. Maandagmiddag had ik weer bezoek. De spanjaard uit week 1 kwam weer langs voor een paar dagen. Leuk om hem weer te spreken en hij was heel erg benieuwd hoe het met me ging. Maandagavond ben ik ook voor het eerst gaan hardlopen. Maryanne (werkt bij de HR) en Jacques doen dat hier elke dag. Jacques is voor 2 weken naar Nederland dus ben met Maryanne rustig begonnen. Het ging best goed en het was lekker om even te sporten.

De rest van de week veel op kantoor gedaan en hard gewerkt aan mijn schoolopdrachten.

Woensdag kwam er nog een gast. Een Nederlander die voor Dümmen werkt en 2 dagen kwam om te kijken hoe het ging. Woensdagavond gezellig met z’n alle gegeten. Deze nacht had ik ook een logé. Een Keniaanse vrouw die waarschijnlijk Hawa gaat vervangen. Alleen in het kamp was er geen huis vrij en de rest van de kamers in het gasthuis waren bezet. Dus hadden ze gevraagd of ze bij mij op de kamer mocht aangezien er 2 eenpersoons bedden op mijn staan.

Donderdag weer met z’n alle ontbeten en weer veel op kantoor kunnen doen. Vrijdag ochtend hard bezig geweest met school. Dat begint nu bijna af te komen. Het was vandaag echt heel druk op kantoor dus ook wat langer door gewerkt. En toen lekker weekend.

Zoals ik in het begin al zei ben ik gister een dagje weg geweest. Ik ben naar een safaripark aan de ander kant van de Mount Kenya geweest (de farm ligt voor de Mount Kenya). Ik ben samen met mijn vaste chauffeur gegaan. Om 7 uur zijn we vertrokken en het was ongeveer 2 en een half uur rijden. Helaas hadden we een lekke band. Gestopt bij een garage en de band is geplakt. Half 11 kwam we bij het park. Ik stapte uit de auto en het waaide ineens zo mega hard. Omdat het dus aan de ander kant van de berg is, is er een heel ander klimaat. De zon schijnt er altijd maar het waait er dus wel altijd. Ik vond het best lekker. Shirlyn (de receptioniste op de farm) had van te voren al voor me geboekt. Bij de ingang de papieren laten zien en er werd gevraagd of dit onze eerste keer hier was. Dat was zo en ze raden ons aan om een gids mee te nemen omdat het heel moeilijk zou zijn om de dier te gaan vinden. Het koste maar 12 euro dus er ging een gids mee. Uiteindelijk heel blij mee en hebben naast de leeuwen alle dieren gezien. Het was prachtig weer en het was weer heel bijzonder om af en te heel dicht bij de dieren te komen. Om half 3 hadden we alles gezien en zijn we aan de terug reis begonnen. Helaas was het verkeer een drama en waren pas om 6 uur thuis. Helemaal verrot maar het was echt weer een leuke dag.

Maandag heb ik vrij omdat het einde van de ramadan hier een nationale vrije dag is dus heb nog even lekker 2 dagen weekend.

Volgende week ga ik meewerken bij de planning dus ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

1. Daniette:
    25 juni 2017
    Zo leuk om je verhalen te lezen Ing !!! Wat heb je toch een leuke tijd !! Super goed van je !!
    Nog ff flink genieten he ?!???
    Dikke Knuffel
  2. Marjon:
    25 juni 2017
    Zo te lezen gaat het heel goed met je. Wat ontzettend knap Inge. Fijn dat je naast je stage veel van het land ziet en leert.
    Wat een leuke stage heb je zo, echt uniek!
    Nog veel succes met alles. Groetjes he buuf.
  3. Nicolle Drost:
    25 juni 2017
    Wat een geweldige stage doe jij!
    Inge het klinkt allemaal heel bijzonder. Wat geweldig een dag op safari, het klinkt als een sprookje...
    Ik ben benieuwd naar de planning in Kenia!!
    veel Hollandse groeten
    Nicolle
  4. Michel Boer:
    Mooie foto's, Inge!
    Leuk dat je ook aan het hardlopen bent in Afrika. Wordt dat een ticket naar de Olympische Spelen in Tokyo in 2020?
    Ik ben benieuwd naar je Keniaanse oliebollen.
    Fijne week!
    Hug,
    Michel & co
  5. Opa Oma:
    26 juni 2017
    Wat een mooie foto,s en verslag weer.We willen die oliebollen wel proberen, ik ben benieuwd.
    We wensen je een fijne week.Dikke kus van ons.
  6. Oma:
    28 juni 2017
    Bijna het laatste verslag Wat heb je weer veel beleefd.En wat heb je het goed gedaan.Petje af.Als ik er een had.Lieve Inge nog veel plezier en succes de laatste week.Groetjes Oma xxx